Hej hej. Vi hade tänkt flänga runt lite i Trakorien (Från svavelvinterspelet) men med Järn-reglerna.
Jag undrar om herr Krille har några synpunkter på färdighetslistan för en mer fantasyvärld och mindre sagovärld, eller om någon annan redan gjort något litet hack?
Färdigheterna som är under utredning är Fylgja, Sejd och Wyrd.
Andra behöver kanske bara ett namnbyte såsom Skaldekonst till något annat.
Låter som det blir en lättsam klassisk äventyrargrupp (dvs hemlösa murderhobos på vift) så vet inte riktigt hur klansystemet skulle passa in. Det är ett trevligt system men det känns som det passar för mer rotade grupper. Kanske medlemskap i något äventyrar-gille som kan skicka dem i döden när de sitter för länge på krogen? Någon som har en annan idé?
Bonusfråga. Nämn en sak du känner att man måste ha med/utsätta dem för/träffa på/visa upp för spelarna när man springer runt i Trakorien.
Jag undrar om herr Krille har några synpunkter på färdighetslistan för en mer fantasyvärld och mindre sagovärld, eller om någon annan redan gjort något litet hack?
Färdigheterna som är under utredning är Fylgja, Sejd och Wyrd.
Andra behöver kanske bara ett namnbyte såsom Skaldekonst till något annat.
Låter som det blir en lättsam klassisk äventyrargrupp (dvs hemlösa murderhobos på vift) så vet inte riktigt hur klansystemet skulle passa in. Det är ett trevligt system men det känns som det passar för mer rotade grupper. Kanske medlemskap i något äventyrar-gille som kan skicka dem i döden när de sitter för länge på krogen? Någon som har en annan idé?
Bonusfråga. Nämn en sak du känner att man måste ha med/utsätta dem för/träffa på/visa upp för spelarna när man springer runt i Trakorien.